Meleleh Air Liur! Cepatlah Pulih Tak Sabar Nak Rasa Telur Goyang Terbaik Ipoh

0 Comments

Ipoh sememangnya mempunyai banyak tarikan. Sebut sahaja tempat-tempat menarik untuk korang kunjungi – museum, tempat bersejarah seperti Kellie’s Castle, taman tema, semuanya ada!

Bagi yang merancang untuk berkunjung ke Ipoh selepas PKP dan masih tercari-cari kafe manakah yang patut anda singgah yang menyajikan sarapan pagi yang terbaik di sana, Dang Sari tahu kafe apa yang patut korang terjah!

Suhaimi Cafe yang bertempat di Taman Kledang Permai, Ipoh ini memang tidak asing lagi di Ipoh. Rata-rata pelanggan tetap Suhaimi Cafe sendiri ialah orang Ipoh sahaja! Hari ini Dang Sari akan ceritakan dengan lebih lanjut tentang menu-menu istimewa di sini!

Roti Telur Goyang, Wajib Cuba di Suhaimi Cafe

Kredit: Foursquare

Kalau dah ke sini rugi korang tak cuba Roti Telur Goyang. Bukan menu biase-biase tau yang kini memang tengah viral di media sosial. Menu ini juga merupakan antara menu yang paling banyak dipesan di Suhaimi Cafe.

Menu ini sememangnya istimewa, roti yang digunakan ialah Roti Benggali. Tekstur roti yang tebal dan lembut yang dibakar dengan sempurna yang dihidangkan bersama telur separuh masak ini semestinya menyelerakan dan mengenyangkan!

Roti Benggali Kari Ayam, Dua Pinggan Baru Ngam

Kredit : Foursquare

Siapa sahaja yang tidak menggemari menu sarapan ini? Bukan sahaja untuk sarapan malah ianya juga boleh dinikmati sebagai snek sambil korang bersantai!

Di Suhaimi Cafe, menu Roti Benggali Kari Ayam ini merupakan antara menu yang menjadi kegemaran pelanggan tetap mereka. Roti Benggali yang dicicah bersama kuah kari ayam yang pekat rasanya menambahkan keenakan menu ini, anda wajib cuba!

Kopi Vietnam, Bikin Pencinta Kopi Ketagih

Kredit :  Foursquare

Minuman ini pasti jarang didengari oleh sesetengah pembaca di sini, bukan? Walaupun jarang didengari, Kopi Vietnam merupakan minuman yang sangat terkenal di Suhaimi Cafe dan merupakan minuman yang paling laku di sini!

Rasa kopi yang pekat namun tidak terlalu pahit menjadikan kopi ini begitu istimewa. Selalunya dihidangkan bersama ais, ianya juga menyegarkan tekak. Tidak hairanlah ramai betul yang memesannya, sehinggakan ianya kadangkala habis terjual!

Banyak Lagi Dan Semua Makanan Terbaik

Bukan Roti Benggali sahaja yang disajikan di sini, menu lain seperti Spaghetti Carbonara, Spaghetti Tomato dan Mi Kari turut disajikan sebagai menu sarapan di Suhaimi Cafe.

Mi Kari di sini juga boleh tahan tau, ianya juga merupakan antara menu yang digilai ramai selepas Roti Benggali! Kuahnya yang pekat mempunyai aroma yang cukup memikat, boleh bikin sesiapa sahaja kecur air liur!

Untuk minuman pula, selain Kopi Vietnam, minuman lain seperti Green Tea juga merupakan antara minuman yang cukup istimewa di Suhaimi Cafe.

Rata-rata pelanggan yang pernah merasainya sendiri mengakui yang rasanya cukup manis namun tidak keterlaluan. Walaupun dihidangkan dalam gelas yang bersaiz besar, kami jamin anda pasti takkan puas dengan segelas Green Tea sahaja!

Kredit : Foursquare

Kami yakin pasti anda sudah mula berkeroncong perut memikirkan tentang menu-menu istimewa yang dihidangkan di Suhaimi Cafe ini, bukan? Ini baharu sahaja sedikit yang kami senaraikan, jadi anda sendiri perlu terjah Suhaimi Cafe untuk meneroka menu-menu istimewa yang lain.

Bertempat di Taman Kledang Permai di Ipoh, Perak dan beroperasi seawal jam 7:45 pagi hingga 12 tengahari, bagi yang sudah mula mengidamkan Roti Benggali yang terbaik di Ipoh, cepat-cepatlah serbu Suhaimi Cafe ya!

Artikel berkaitan
Rindunya! 10 Makanan Kanak-Kanak Yang Menggamit Memori
Kedai Mie jamu mata pengunjung dengan Jalur Gemilang setiap hari

Leave a Reply

Your email address will not be published.