Cat lovers, ni tempat best untuk korang boleh pergi…

0 Comments

Di Pulau Tashirojima, populasi kucing lebih besar daripada jumlah manusia dan kucing-kucing di pulau ini dianggap seperti dewa, sebab masyarakat setempat mempunyai kepercayaan bahawa memberi makan kucing akan membawa kekayaan pada mereka. 

Sebab itu mereka diberi layanan istimewa dan menjadikan populasi kucing lebih besar dari manusia. 

Dalam sekitar 50an, angka populasi penduduk di pulau ini menurun dari 1000 menjadi 100, dan kebanyakan penduduk di pulau ini sudah lanjut usia adalah lebih 60 tahun ke atas la.

Di Pulau Ainoshima juga korang boleh nampak dengan mudah kucing liar yang bersandar lepak dengan santainya di batu-batuan atau sedang tertidur di jalanan.

Meskipun kucing-kucing di pulau ini tidak dibenar memelihara secara perseorangan namun kucing tersebut tetap terawat dan diberi makan dengan baik oleh sukarelawan di pulau ini. 

Sebab itulah korang yang pergi ke pulau ini dilarang sama sekali memberi makan kepada kucing-kucing di sana tapi nak bergambar tu pasti la boleh Untuk cat lovers, ni berita baik untuk korang! Tempat ni sure korang suka sebab penuh kucing dekat 1 kawasan ni. 

korang mungkin minat…
AS cadang ‘hantar malaikat maut’ halang penduduk keluar rumah
Malaysia pun ada floating market!

Leave a Reply

Your email address will not be published.