Ramai dah ‘panic buying’ kerana covid-19, stop travel guys!

0 Comments

So ramai yang dah start panic, ramai yang beli barang sebagai keperluan di dapur, sebab lepas ni tak boleh keluar suka hati, apatah lagi travel memang tak boleh sebab banyak negara yang dah lockdown akibat covid-19.

Cik Gaya pun menggelabah juga sebab selalu beli barang dekat Tesco Ampang, sekali bila masuk barang dalam peti semua dah habis, sayur pun tak ada. Cik Gaya mula-mula terkejut dengan perubahan drastik ni.

Gambar : SLIM/ AFP

Tapi bila Cik Gaya fikirkan balik, memang bagus beli barang awal, tak perlu makan dekat luar..sebab banyak pejabat yang sudah mula meminta setiap kakitangannya bekerja daripada rumah sahaja, dan korang boleh masak dekat rumah je.

That Means, korang kuarantinkan diri sendiri demi kepentingan masing-masing.  

Sebelum ni pun memang kita ada baca terdapat beberapa shopping mall yang perlu dielakkan untuk kita pergi sebab ada yang positif covid-19 pergi shopping dekat situ, ada juga yang suspek.

Tapi daripada korang terfikir-fikir, adalah lebih baik korang terus duduk di rumah dan jauhi setiap virus yang boleh menyebabkan kematian.

Well korang kena tahu yang Malaysia kini bahaya dan mencatatkan kematian paling tinggi di Asia Tenggara, korang masih tak takut ke?

So daripada korang pergi travel ke sana sini, untuk waktu sekarang ni adalah lebih baik untuk Cik Gaya sarankan duit tu korang buat untuk beli makanan di rumah untuk diri sendiri dan family.

Itu adalah yang terbaik, dan please jangan merayau cari penyakit. Safety first! Okay?

panic buying ni bukan setakat dekat Malaysia je, even dekat Bangkok dan beberapa negara lain pun sama. jaga-jaga guysss

Leave a Reply

Your email address will not be published.