7 Tempat Wajib Pergi 2020 – Menurut Pakar Perlancongan

0 Comments

Tahun 2020 bakal tiba tak lama lagi, pasti ramai menyasarkan tahun depan sebagai tahun percutian disamping perubahan dekad yang lain.  Jika bucket list anda dah penuh dengan tempat bercuti, cub abaca artikel ni sebab influencer dalam perlancongan menyatakan terdapat beberapa tempat menarik percutian yang bakal dihujani pelancong pada tahun hadapan.

Namun dalam beberapa pilihan yang diberi pakar ini pasti akan mengejutkan anda semua. Jadi, apa tunggu lagi, siapkan passport, pack barang travel anda dan ayuh kita bercuti.

Berikut merupakan 7 tempat bercuti yang dianggap terbaik untuk dilawati pada tahun 2020:

Hilton Head Island, Carolina Selatan

A large body of water

Description automatically generated

Pelancong yang mahukan keunikan pasti takkan puas sekiranyan bercuti disini. Terletak hanya 45 minit dari Savannah, Ga., dan kira-kira dua jam dari Charleston pelancong bakal dapat merasai keindahan perlancongan bersuhu Tropika dengan pemandangan pantai sepanjang 12 baru serta sepanjang 50 batu perjalanan dengan ciew yang menakjubkan. Malah pelancong juga tidak perlu risau tentang makan dan tempat tinggal kerana terddapat lebih 250 restoran dan resort yang mewah disekitar pesisir pantai.

Pakistan

A large stone building

Description automatically generated

Michael Gerber dan Lora Pope Explore ,kedua-dua negara mencadangkan Pakistan sebagai tempat percutian wajib 2020. Pada pengembara yang gemar dan taksub dengan keindahan semula jadi, Pakistanlah tempat nya. View gunung-ganang dan hamparan lading rumput lebih menarik perhatian berbanding apa yang ada di India dan Nepal. Pope berkata “Kebanyakan orang berfikir bahawa Pakistan adalah sebuah negara yang sangat berbahaya yang tidak dapat anda lawati, tetapi ini tidak benar,” katanya. “Saya menghabiskan sebulan di sana pada bulan Ogos dan ia benar-benar mengubah pandangan saya di negara ini. Keramahan di Pakistan adalah kelas dunia. Penduduk tempatan juga benar-benar baik dan akan memastikan anda mempunyai masa yang menakjubkan di sana. ” jelasnya.

Pulau Faroe

A close up of a lush green field

Description automatically generated

Kepulauan Faroe di Atlantik Utara adalah permata yang kurang bernasib baik. Blogger perniagaan, Amanda Williams menyatakan bahawa walaupun Kepulauan Faroe tidak begitu terkenal dengan jirannya Iceland dan Norway, landskapnya menyaingi negara tersebut berdua tetapi dengan lebih kurang pelancong. Amat mudah untuk kesini kerana pelancong boleh terbang terus dari mana-mana negara Eropah untuk ke sini. Malah infrastrukturnya setara dengan mana-mana destinasi lain di Scandinavia.

Newfoundland

A large body of water

Description automatically generated

Kate McCulley dari Kate Adventurous mengesyorkan, Newfoundland yang terletak di wilayah Kanada itu mempunyai landskap pergunungan, kampung-kampung tepi pantai yang indah dan penduduk tempatan yang mesra . Tetapi bahagian yang terbaik ialah Newfoundland pelancong di sana amat kurang dan sebab itu penduduk tempatan mengalu-alukan kedatangan pelancong ke sana.

Thailand

A large body of water

Description automatically generated

Veronika Primm dari Geek Travel menyatakan Thailand sememangnya indah namun apa yang membuatnya jatuh cinta disana adalah pulau Koh Phangan.  Ia adalah pulau syurga yang kecil berdekatan dengan Koh Samui dan terkenal dengan Festival Bulan Penuh di sana. . Ia sangat subur, ia hijau dan mempunyai batu-batu pantai cantik. bahawa Koh Phangan tidak boleh diakses dengan kereta atau kapal terbang, jadi anda memerlukan feri untuk sampai ke sana.

Myanmar

A picture containing building, outdoor, sky, place of worship

Description automatically generated

Becca Siegel dan Dan C. Gold dari Half Half Travel memberitahu  bahawa Myanmar adalah destinasi paling hangat untuk tahun 2020 kerana keupayaannya, keselamatan dan kecantikan alam semula jadinya. Sebelum pergi ke sana, pengembara perlu tahu bahawa beberapa bahagian Myanmar mempunyai suhu yang sangat panas, terutamanya di Bagan .Oleh sebab itu aktiviti hanya dilakukan pada  waktu matahari terbit dan pada waktu matahari terbenam. Tengah hari anda boleh bersantai di kolam hotel.

Jepun

A body of water

Description automatically generated

Kerana Olimpik akan datang ke Tokyo pada tahun 2020, jadi ini lah masanya. Cat Lin of For Two Plz memberitahu Lembaga Pelancongan Jepun, memberi insentif kepada pelancong untuk melawat sebelum dan selepas tempoh Olimpik dengan tawaran perjalanan yang lebih murah. Tahun 2020 adalah waktu terbaik untuk melawat Jepun. Dari perspektif penjimatan kos, jangan laraskan diri anda hanya ke kawasan Tokyo. Terdapat lebih banyak lagi untuk melihat, melakukan, dan meneroka apabila anda mengembangkan radar anda ke bandar-bandar berdekatan seperti Hakone dan Nikki.

#RCLocalSecret

Leave a Reply

Your email address will not be published.