100+ Jenama Boba Di Malaysia!

0 Comments

Tahun 2019 menyaksikan satu demam yang melanda di Malaysia. Demam Boba atau Bubble Tea sehingga menyaksikan jenama minuman berasal dari Taiwan itu memonopoli pasaran minuman siap di negara kita sejak kebelakangan ini. 

Fenomena ini bukan sesuatu yang pelik, secara teorinya apabila sesuatu barang mula mendapat tempat di dalam pasaran, akan ada pelbagai syarikat untuk turut menjual produk yang sama. Malah sehingga Disember 2019, terdapat lebih 100 kedai menjual Bubble Tea di Malaysia. Wait, what?

Sumber: Bubble Tea Malaysia

Demam ini terbukti apabila melihat ramai yang sanggup beratur panjang semata-mata mendapatkan secawan teh susu atau lebih dikenali dengan nama teh bubble, teh boba atau teh pearl milk. Walaupun harganya agak mahal antara RM10 hingga RM15 secawan, rata-rata penggemar tidak kisah mendapatkannya disebabkan kuasa tular dan menjadi trend terkini golongan remaja. Teh boba pada dasarnya adalah minuman teh susu yang diletakkan bebola ubi kayu atau tapioka yang memiliki tekstur kenyal dipanggil boba. 

the void america GIF

Manisan ini biasanya diolah dengan gula perang bagi memberikan rasa manis dan berwarna hitam. Namun terdapat kerisauan dalam kalangan penggiat kesihatan apabila memikirkan kandungan gula dan kalori yang terlalu tinggi dalam minuman ini.

Tapi, kalau sekali sekala boleh kan? Craving teruks la. Berikut ada few brands Bubble Tea yang baru masuk Malaysia boleh anda cuba.

  • Fire Tiger 

Jika anda pernah ke Thailand, you might be familiar with Bangkok’s most loved bubble tea brand, Fire Tiger. If you’ve tried it and miss its unique taste, great news: Fire Tiger is finally bringing their famous bubble tea to Malaysia!

https://images.says.com/uploads/story_source/source_image/744104/d9da.jpg

Their signature drink features two options: Aromatic Thai milk tea or deliciously creamy milk.

  • Raion

Dah ada Harimau, now Singa pula. Helok la tu. Jenama ini menggunakan tagline KING OF BOBA. King atau tidak, anda perlu mencubanya!

Raion is special because of the way you pick up your boba drink. It’s unlike any usual drink pickup. Ambil dekat mulut singa haa. Berani tak?

Just-For-You.png (1080×1620)

Sumber: KL Foodie

  • Bawangchaji

Dah sudah brand bawang pun ada sis. 

Tapi menu dia nampak unik. Mungkin ada bawang di dalam?

  • BOBA Chief

A homegrown brand that takes pride in Malaysian flavors, Boba Chief is more than just another bubble milk tea place. What makes them stand out is their approach of offering gourmet snacks to customers while they indulge in their specialty drink.

Paling unik, kedai boba ni siap ada menu makanan yang bukan light-light je. Meal yang boleh buat anda kenyang!

Sumber: KL Foodie

So, Bubble Tea shop mana anda nak serbu dulu ni? Nak ikut please. 

#RCLocalSecret #RajaCuti

Leave a Reply

Your email address will not be published.