5 Travel Hacks buat Si Pemalas

0 Comments

Kalau anda sejenis yang gone to bed the night before an early flight dan berkata kepada diri sendiri, “Besok pagi je la packing,” artikel ini memang sesuai for you. Tak semua orang enjoy proses packing and organizing yang boring tu. 

Image result for lazy packing gif

Jadi, apa boleh anda (read as pemalas) ni buat ya? Pagi esok nak fly dah ni. Simple, ikuti travel hacks ini.

  • Tak perlu unpack suitcase anda
lazy

Barang yang anda perlukan ketika hanya anda travel should stay stashed in your suitcase when it’s at home. Tinggalkan je neck pillow, adapter, and other travel items dalam luggage bag anda. Takdelah barang tu bersepah di dalam bilik anda nanti. 

Image result for lazy packing gif

Yang penting, you don’t have to rummage around for them when it’s time for my next trip. Tips ini perfect for those feeling lazy after an awesome adventure. Siapa je yang rajin nak mengemas kan?

  • Jadi yang terakhir di dalam plane

Kalau anda tak memerlukan overhead space, being the last one to board a plane and the last one to get off adalah tindakan bijak. Tengah orang lain dok beratur lama tu manfaatkan masa untuk charging your phone atau hantar last-minute emails.

lazy

Bila dah mendarat pun sama, you can chill in your seat sementara yang lain berdiri at aisle for twenty minutes trying to deplane. Of course, percubaan ini sesuai kalau anda duduk di window seat. Otherwise, you yang kena jeling pula.

Related image
  • Belanja diri anda Room Service

Sebenarnyakan, harga makanan room services hampir sama sahaja dengan di hotel restaurant. Malah ia juga menawarkan the same menu.

Image result for room service gif

Jadi, kalau anda rasa penat sangat dan too lazy to head out for a meal, you may as well order in. Plus, it probably won’t cost you more.

  • Cuba Hop-On, Hop-Off Bus

Kalau anda perasan, Hop-On, Hop-Off tour buses ada dekat kebanyakan bandar di dalam dunia. It’s actually a great way untuk anda mengenali a new destination. 

Image result for hop on hop off bus

Berbaloi sebebarnya bila anda beli pass bas ni, sebab kalau anda heading somewhere near the route, naik je bas ni instead of walking. Anda boleh menjimatkan tambang teksi dan juga tenaga.

  • Beli City Pass

Kebanyakan bandar-bandar utama menawarkan beberapa jenis City Pass untuk pelancong, yang biasanya termasuk entry bagi muzium, akses pengangkutan awam, dan tarikan pelancong yang popular. 

Related image

City Pass ini bukan sahaja menjimatkan wang anda, tetapi juga time and planning. Anda tidak perlu memikirkan bagaimana untuk membeli tiket anda sendiri.

#RCEssentials

Leave a Reply

Your email address will not be published.