Mana tempat best nak bawa anak kecil holiday?

0 Comments

Rata-rata ramai yang rasa tertekan dengan keadaan PKP ni sebab tak boleh bawa anak ke mana-mana. Tapi jangan risau, lepas PKP ni korang yang ada anak kecil boleh datang ke tempat ni bagi mereka happy! 

Antara tempat tersebut: 

1.   Club Med Cherating Beach, Pahang

Club Med mempunyai aktiviti yang sesuai dengan semua peringkat umur, makanan yang direka khas untuk bayi, bilik ganti lampin, tempat penjagaan kanak-kanak disediakan di dalam bilik istimewa.

Resort yang terletak di tengah-tengah taman tropika ini mempunyai luas 80 hektar dengan pantai cantik sepanjang 4km. Setiap peringkat umur kanak-kanak diambil kira bagi menyediakan khidmat pengasuh yang bagus untuk anak-anak. 

2.   Sunway Resort Hotel & Spa, Selangor

Gabungan pusat membeli-belah, taman tema dan hotel pastinya menjadi pilihan bagi keluarga yang memerlukan kemudahan sebegini, tanpa perlu pergi jauh.

Kolam renang di hotel ini mempunyai air terjun buatan manusia yang luar biasa manakala taman tema air Sunway Lagoon yang terletak berdekatan pula pastinya akan menjadi destinasi wajib pergi untuk uols sekeluarga!

Berdekatan hotel ini juga terdapat Taman Extreme, Taman Hidupan Liar, Taman Hiburan dan Taman Scream.

Jika masih perlukan hiburan keluarga, pusat membeli-belah berdekatan mempunyai gelanggang luncur, pelbagai memanah, lorong boling, pawagam, arked dan banyak lagi.sure korang takkan bosan dekat sini.

3.   Meritus Pelangi Beach Resort & Spa

Meritus Pelangi di Langkawi menawarkan lokasi hebat di Pantai Cenang  untuk anda sekeluarga menikmati keindahan pantai, menjelajahi gerai makanan dan restoran, dan menikmati pelbagai sukan air.

Terkenal sebagai sebuah kampung tradisional Melayu, hotel ini mempunyai chalet kayu satu dan dua tingkat di sepanjang pantai, dua kolam renang luaran, kolam dan tasik buatan manusia.

Kanak-kanak pasti akan suka taman permainan air dengan senjata air, peralatan bermain dan baldi air gergasi. Sekiranya aktiviti air tidak menarik minat anak, resort ini juga menawarkan pelbagai sukan seperti skuasy, tenis, memanah, golf mini, dan anda juga boleh menyewa basikal tau!

Selepas penat dengan aktiviti seharian, rehatkan tubuh korang di Spa Pelangi. malah, spa yang ada juga menyediakan perkhidmatan untuk kanak-kanak dan remaja dengan urutan, rias kuku dan pedicure Little Princess, dan banyak lagi.

4.   Hotel LEGOLAND, Johor

Melihat rekabentuk hotel, pasti membuatkan kanak-kanak teruja dan ingin menginap di sini.

Hotel Legoland merupakan hotel rasmi bagi Taman Tema Legoland, dan mempunyai pelbagai bilik bertema khas untuk anda seperti tema pengembaraan, lanun dan kingdom yang dihias dengan mainan dan warna sangat menarik!

Bangunan warna-warni itu cukup membuatkan anak-anak dipukau sementara untuk menghabiskan masa percutian yang lebih menarik!

korang mungkin minat dengan artikel ni…
Jom try makan burger ada skirt!
Tutorial buat dalgona mangga ni buat ramai gelak besar

Leave a Reply

Your email address will not be published.