5 negara jimat untuk korang travel

0 Comments

Siapa sahaja yang tidak menginginkan percutian indah, menarik dan semestinya tidak memerlukan belanja yang banyak. 

Pemandangan indah dengan bajet yang rendah sememangnya menjadikan percutian korang semakin berbaloi.

Berikut merupakan 10 negara paling jimat dan berbaloi untuk dikunjungi:

 1.   Nicaragua

Nicaragua merupakan satu daripada negara terbesar yang terletak di Amerika Tengah. Kawasan ini sangat popular untuk dijadikan sebagai percutian bajet uols sekeluarga.

Di samping memiliki budaya tempatan yang sangat unik dan menarik, kawasan ini mempunyai tarikan tersendiri iaitu pada pekannya yang berwarna-warni serta laut yang sangat indah.

Menariknya, kos penginapan juga berpatutan. Double rooms boleh didapati dengan harga RM24.96, manakala makanan pula sekitar harga RM12.48.

2.   Turki

Turki, negara yang sangat terkenal dengan penyatuan antara budaya Timur dan Barat. Untuk pengetahuan, negara ini juga popular dengan panggilan syurga makanan.

Bayangkan, juadah makanan paling istimewa diberikan harga RM8.32 sahaja. Bagi tempat penginapan pula, anda berpeluang untuk membelanjakan RM83.20 sahaja dalam satu malam.

3.   Sri Lanka

Menariknya, bercuti di Sri Lanka memberi anda peluang untuk menikmati keindahan alam dengan menyewa tempat penginapan di tepi pantai. Harga bagi makanan di tempat ini juga boleh diperoleh serendah $2 iaitu bersamaan dengan RM8.32.

4.   Kemboja

Kekayaan dan keunikan budaya setempat menjadikan ia sebagai satu daripada negara Asia Tenggara yang paling banyak dikunjungi pelancong. Untungnya, kebanyakan makanan boleh didapati dengan harga $1-3 bersamaan dengan RM4.16-12.48. Penginapan pula selalunya berharga sekitar $4-20, yakni RM16.64-83.20.

5.   Nepal

Selain berpeluang menikmati kecantikan Banjaran Himalaya, pelancong berpeluang berkunjung ke tempat menarik di sekitar Nepal. Kos bagi tempat penginapan di hotel bajet biasanya bermula sekitar $5-25 iaitu bersamaan dengan RM20.80-104.

Siapa sahaja yang tidak menginginkan percutian indah, menarik dan semestinya tidak memerlukan belanja yang banyak. Pemandangan indah dengan bajet yang rendah sememangnya menjadikan percutian anda semakin berbaloi.

korang mungkin berminat baca:
Jom try makan burger ada skirt!
8 Tempat Makanan Terbaik Wajib Anda Serbu di Tangkak

Leave a Reply

Your email address will not be published.