Jom vacay dengan family dekat resort yang ada kolam renang!

0 Comments

Kalau pergi vacay, benda penting kita nak bawa family adalah tempat yang selesa dan anak-anak nak cari tempat yang ada kolam renang. 

Baru lah ada aktiviti best nak dilakukan time bercuti tu, so dekat sini ada beberapa tempat yang korang boleh pergi bersama keluarga. 

Jom check it out! Tapi ingat, bukan pergi sekarang okay, tunggu sampai PKP habis. sebab kolam renang tak dibenarkan lagi untuk beroperasi.

The Kabin – Resort dengan kolam renang

The Kabin - Resort dengan kolam renang

Sangat menarik, resort butik santai yang dibuat dari kontena dikitar semula bersebelahan dengan Pantai Remis yang terkenal. Terletak hanya 20km dari Kuala Selangor Nature Park dan 78km dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Bilik-bilik yang selesa ini dilengkapi dengan balkoni berperabot, TV berskrin rata, dan kemudahan teh dan kopi. Beberapa bilik mempunyai katil bertingkat dan/atau pemandangan kolam renang. Kanak-kanak menginap tanpa kos tambahan bersama ibu bapa.

Kafe santai mempunyai ruang makan terbuka. Kemudahan lain termasuk kawasan BBQ, bilik rumah, bilik permainan dan lounge karaoke, serta kolam renang luaran dan kolam renang kanak-kanak. Paddleboard, kayak dan penyewaan basikal disediakan.

Semenyih Eco Venture Recreation And Resort 

Semenyih Eco Venture Recreation And Resort dengan kolam renang

Terletak di Semenyih, Semenyeh Eco Venture Resort & Recreation menawarkan taman, perkhidmatan pengangkutan ulang-alik percuma, Penginapan ini juga menyediakan sebuah restoran untuk pengunjung. Resort ini juga menawarkan taman permainan kanak-kanak.

Bilik-bilik di resort dilengkapi dengan TV berskrin rata. Menawarkan bilik mandi peribadi dengan pancuran mandian dan peralatan mandian percuma, bilik di sini juga mempunyai pemandangan kolam renang.

Sarapan harian menawarkan bufet, pilihan Amerika atau Asia.

Penginapan ini menawarkan ‘sun terrace’. Kawasan ini popular untuk berbasikal, dan sewa basikal boleh didapati di sini.

Kuala Lumpur hanya 23 kilometer dari resort, sementara Shah Alam terletak sejauh 39 kilometer. Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur berjarak 36km dari resort yang mempunyai kolam renang ini.

Shah Jehan Resort 

Shah Jehan Homestay dengan kolam renang

Menyediakan 14 buah rumah besar selesa dan unik. Menyediakan kolam renang dan bilik mesyuarat dan seminar. Sesuai untuk percutian keluarga, rakan sekerja atau rombongan yang besar. Mengalami sendiri suasana kampung yang aman damai dan kehidupan di sekitar sawah padi.

Sangat seronok bercuti di sini dengan layanan yang terbaik dari pemilik homestay.

Antara selebriti yang pernah menginap di sini, Ustaz Don Danial, Amar Baharin, Jasmin Hamid, PU Yeop dan ramai lagi.

D’Mass Villa Hulu Langat resort 

D'Mass Villa Hulu Langat

Terletak di Hulu Langat, Batu 23 Hulu Pangsun, kawasan sekitarnya penuh dengan taman rekreasi untuk tetamu. Gunung Nuang, hanya 1 kilometer jauhnya untuk mereka yang ingin pergi mendaki atau berjalan kaki. Terdapat juga air terjun dan kawasan berkelah di tepi sungai, dan jalan yang hebat di atas bukit pasir yang paling sesuai untuk aktiviti berbasikal.

D’Mass Villa Hulu Langat menyediakan bilik yang luas termasuk minum petang, makan malam, sarapan pagi dan makan tengah hari yang disediakan, untuk 2 orang dewasa.

Setiap tempahan termasuk masa teh, makan malam, sarapan pagi dan makan tengah hari, untuk 2 orang dewasa. Caj tambahan RM60 dikenakan setiap orang menanggung kos makanan.

Carpe Diem Orchard Home Serendah 

Carpe Diem Orchard Home Serendah dengan kolam renang

Carpe Diem Orchard Home menawarkan penginapan di Serendah, Hulu Selangor.


Sesetengah bilik dilengkapi dengan bilik mandi peribadi dengan pancuran mandian, sementara yang lain mempunyai bilik mandi berasingan.

Tetamu juga mempunyai akses ke kawasan umum seperti ruang makan dan dapur, di mana kemudahan seperti microwave, pembakar roti, cerek dan peti sejuk boleh didapati. Resort ini juga menyediakan pinggan mangkuk, cawan dan peralatan makan.

Terdapat sebuah tempat BBQ di lokasi.

Terdapat ruang bacaan, di mana tetamu boleh meminjam bahan bacaan atau bermain dam, catur dan sebagainya. Lapangan terbang terdekat adalah Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, iaitu sejauh 53 kilometer.

Resort yang dilengkapi dengan kolam renang ini merupakan tempat percutian terbaik di Rawang! Sangat berbaloi dengan wang anda jika bercuti di sini.

Amverton Cove Golf & Island Resort 

Dikelilingi oleh kehijauan, resort golf dengan tasik ini terletak di sepanjang Sungai Langat. Ia berjarak 4 km dari Lebuhraya Lembah Klang Selatan dan 14 km dari istana Bandar Istana.

Bilik-bilik mempunyai balkoni, TV berskrin rata dan peti sejuk mini; suite ditambah ruang tamu. Vila-vila menawarkan tab pusaran air dan taman di halaman, dan vila-vila 2 tingkat yang mewah mempunyai kolam renang peribadi. Chalet menghadap padang golf atau tasik juga disediakan.

Terdapat sebuah restoran, lounge, dan teres, serta padang golf 18 lubang. Kemudahan lain termasuk spa, gim dan kolam renang luaran, serta kolam renang kanak-kanak dengan gelongsor air. 

Gold Coast Morib International Resort 

Gold Coast Morib International Resort dengan kolam renang

Hotel pantai kelas atas ini terletak 4.7km dari pantai Morib.

Bilik-bilik yang elegan dan suite 1, 2 dan 3 bilik tidur menawarkan Wi-Fi percuma, miniatur, balkoni peribadi dan Jacuzzi. Ianya juga menyediakan teh dan pembuat kopi, suite ditambah ruang tamu berasingan.

Kemudahan termasuk sebuah restoran dengan santapan bergaya bufet, serta restoran dan lounge di sepanjang dermaga. Terdapat juga taman air dengan slaid dan sungai yang mengalir tenang, serta spa dengan rawatan kecantikan. Bilik mesyuarat dan ruang pelbagai acara juga disediakan.

Dusuntara Jungle resort 

Dusuntara Jungle resort dengan kolam renang

Kurang dari 60 minit dengan jalan atau keretapi dari Kuala Lumpur, Dusuntara, mungkin salah satu daripada rahsia yang paling baik untuk mengundurkan hutan di surga dan surgawi. Majestically duduk di kaki bukit Genting Highlands di dedaunan tropika Batang Kali, Dusuntara tidak akan mengecewakan mana-mana pelawat.

Merangkumi alam semulajadi ini adalah kebun, tanaman hijau yang subur, hutan hujan tropika dan sungai yang menyerupai perasaan yang menenangkan; meremajakan dan menyegarkan minda orang yang letih dan tertekan.

Hotel Bangi-Putrajaya 

Hotel Bangi-Putrajaya dengan kolam renang

Dikelilingi oleh padang golf 27 lubang, hotel yang dihiasi dengan pokok palma dan taman berlandskap adalah 16km dari masjid Masjid Putra dan 19km dari Monumen Milenium.

Bilik-bilik dan suite-suite yang dilengkapi dengan sederhana, menawarkan pemandangan kolam renang, taman atau padang golf. Semua menawarkan Wi-Fi percuma, TV berskrin rata dan mini, serta kemudahan teh dan kopi. Suite ditambah ruang tamu dan mini bar. Perkhidmatan bilik disediakan 24/7.

Terdapat sebuah restoran Jepun, restoran Cina yang elegan dan 2 kafe utama, serta lounge yang luas. Kemudahan lain termasuk kolam renang luaran, gim dan salun rambut. Tempat letak kenderaan dan pengangkutan ulang-alik tempatan disertakan.

Artikel berkaitan
Biar Bonar Dungun Kini ‘Famous’ Dengan Mee Sup Melayu Champa?
5 Makanan Halal Wajib Cuba di Jeju

Leave a Reply

Your email address will not be published.