Jom pegi port baik dekat Jogja!

0 Comments

Jogjakarta sentiasa menjadi destinasi kegemaran pengembara. Selain murah, Jogjakarta menawarkan pelbagai pakej kecantikan. 

Kalau korang plan nak travel ke Jogja, jangan lupa singgah di tempat yang cantiks ni! 

1.   Dahromo Sky Door

Tarikan pelancong Dahromo Skylin ini menjadi tempat yang menarik. Anda akan dapati masuk ikon resort ini dengan latar belakang pemandangan lereng bukit. Lokasi di kawasan Munthuk, Dlinggo. Harga sekitar  Rp 10 ribu (RM3).

2.   Swing of Heaven Watu Jaran

Terletak di Kulon Progo, tepatnya di Desa Purwasari, Girimulyono, perjalanan anda akan lebih teruja. Anda akan merasa berayun ketinggian 800 meter di atas paras laut.

3.   Hobbit House Jogjakarta

Hobbit House menjadi destinasi yang sangat popular terbahagi di rantau Indonesia, termasuk Jogjakarta. Lokasinya adalah di kawasan Hutan Pin, Mangunan, Bantul.

4.   Bikini Bottom van Jogja

Selain hutan pain yang sangat bagus, Jogjakarta juga memiliki tempat pelancongan baru yang menyenangkan. Ada Bikini Bottom van Jogjakarta yang benar-benar sejuk untuk bergambar. Lokasi di Pine Forest, Dlingo. Sudah tentu jika anda melawat hutan pain ini sangat puas dengan tempat yang berdekatan.

5.   Air Terjun Gedad

Bagi anda yang suka pemandangan dan air, cubalah berhenti di Gedad Falls. Lokasinya di Banyusoco, Playen, Gunung Kidul. Dijamin selesa dan menarik. Alam semula jadi yang indah dan membuatkan anda selesa.

6.   Bukit Panguk

Bukit Panguk adalah lokasi yang mesti pergi. Lokasinya di Kediwung, Mangunan, Bantul. Anda perlu datang pagi-pagi untuk dapat melihat yang benar-benar menyeronokkan dengan latar belakang matahari yang terbenam.

korang mungkin berminat baca:
Jom try makan burger ada skirt!
8 Tempat Makanan Terbaik Wajib Anda Serbu di Tangkak

Leave a Reply

Your email address will not be published.