Nak bercuti secara solo? Ini tempat yang best untuk korang!

0 Comments

Kadang-kadang kalau korang tengah stress, terasa nak bercuti sendiri, tapi tak tahu nak pergi mana. 

Jangan risau la uols. Nak bawa diri jap? Haa jom datang sini, layan diri dengan view yang memang superb. 

1.   Siem Reap, Kemboja

Kuil Angkor Wat kuno menarik ribuan pelancong setiap tahun, yang kebanyakannya adalah traveler solo terutama wanita. 

Jika anda mengembara ke Kuil Angkor Wat sahaja, ia akan memberi kebebasan untuk bersiar-siar selagi anda inginkan. Dan pada waktu petang anda dapat menerokai Bayon dan Prea Khan, kompleks yang berdekatan dengan suasana yang lebih tenang dan bebas pelancong. 

Di Bayon anda akan melihat kepala Buddha raksasa tersenyum. Seterusnya anda boleh melawat runtuhan di Ta Prohm, kuil yang dilindungi pokok yang juga merupakan lokasi filem Tomb Raider.

2.   Zanzibar, Tanzania

Zanzibar adalah tempat yang benar-benar unik untuk dikunjungi. Sekiranya anda berada di Zanzibar, anda akan mencium aroma rempah yang tersendiri. 

Jangan lupa jika berada di sini, cari lorong-lorong sempit Batu Batu, tapak warisan dunia UNESCO yang dibina dengan batu. Zanzibar juga dikenali dengan pasir tulen dan air kristal.

3.   Ibiza, Sepanyol

Korang boleh merancang perjalanan ke Ibiza pada bulan Ogos dan anda akan boleh merasai berada di karnival terbaik di dunia. Anda akan menemui salah satu pantai yang paling ramai di daerah Ibiza. Untuk perjalanan walaupun semua tempat termasuk lapangan terbang berdekatan dengan bas awam.

4.   Paris, Perancis

Jika anda bercuti sahaja, jangan takut tersesat kerana Paris penuh dengan seni, kesusasteraan dan muzik yang menakjubkan dan salah satu daripada bandar paling romantis di dunia. Bandar ini juga mempunyai banyak hiburan, jadi anda sentiasa mempunyai pilihan untuk melepaskan tekanan.

5.   Mykonos, Greece

Mykonos mempunyai kehidupan malam yang indah dengan banyak restoran dan kelab 24-jam di setiap pantai. Mykonos dan Ibiza sebenarnya mempunyai sedikit persaingan dan kedua-duanya sama-sama ialah sebagai tempat percutian terbaik di seluruh Eropah.

Artikel berkaitan
Biar Bonar Dungun Kini ‘Famous’ Dengan Mee Sup Melayu Champa?
5 Makanan Halal Wajib Cuba di Jeju

One Reply to “Nak bercuti secara solo? Ini tempat yang best untuk korang!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.