Spritzer Komited Menjaga Kelestarian

0 Comments

Ada apa kat Taiping? Mana yang belum tahu, Taiping adalah kawasan yang menerima taburan hujan paling banyak di Semenanjung Malaysia dan kini Taiping juga dikenali sebagai ‘Taiping, Home of SPRITZER’. Pengiktirafan ini diberi oleh Tourism Perak atas dedikasi Spritzer terhadap masyarakat dan kelestarian.

Dah 34 tahun Spritzer mengekstrak air mineral yang kaya dengan silika daripada akuifer bawah tanah di Taiping sebelum dibotolkan dengan standard tertinggi melalui teknologi canggih dan professional yang mahir. Spritzer pun komited inovasi pembungkusan yang mesra alam. Untuk yang tidak tahu, botol air mineral Spritzer boleh dikitar semula sepenuhnya,, dari penutup hingga ke label. 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Spritzer, Encik Kenny Lim, menyatakan, “Tahun ini, Spritzer menandakan 34 tahun perjalanan kami. Kami telah mengharungi tempoh yang mencabar, termasuk penutupan pandemik COVID-19 apabila gudang Sistem Penyimpanan dan Pengambilan Automatik, (“ASRS”) terbukti tidak ternilai untuk operasi pada masa terdapat sekatan. Kami kini kembali beroperasi seperti biasa. Terima kasih kepada berkat kepimpinan yang strategik dan rancangan keberterusan perniagaan yang berkesan, Spritzer terus berkembang walaupun dalam kesusahan pandemik.”

Pada tahun 2022, Spritzer melakukan transformasi dengan memperkenalkan rupa baru dan pembungkusan baru dengan tujuan baharu. Botol ikonik ini diperbuat daripada 100% bahan kitar semula. Ini termasuk botol Sparkling baharu, label So Tinge, dan air mineral semula jadi yang kaya dengan silika tanpa label, yang bertujuan untuk mengurangkan penggunaan plastik sambil meminimumkan kesan alam sekitar.

Sebagai jenama yang berkomitmen kepada kualiti tinggi dan kebolehpercayaan, Spritzer telah mendapat pengiktirafan yang cemerlang secara konsisten, termasuk yang terkini ini seperti Anugerah Rasa Unggul 2023, Anugerah Gangsa Jenama Putra, Anugerah Penjenamaan Dunia, Anugerah Tenaga Nasional dan Anugerah Tenaga ASEAN. Penghormatan berprestij ini mengukuhkan Spritzer sebagai jenama air mineral terkemuka di Malaysia. 

Kenny menambah, “Kami berdiri dengan bangga sebagai mercu tanda penjagaan alam sekitar, inovasi dan kecemerlangan. Pengiktirafan Taiping sebagai ‘Taiping, Home of SPRITZER’ menandakan komitmen mendalam kami terhadap kelestarian dan komuniti. Melihat ke hadapan, kami tetap berdedikasi untuk mengurangkan kesan alam sekitar kami dan menetapkan piawaian industri dalam amalan perniagaan yang bertanggungjawab. Penghargaan kami mengukuhkan kedudukan kami sebagai jenama air mineral utama Malaysia, mendorong kami untuk terus maju dalam perjalanan kami, memberi kesan positif kepada kehidupan orang ramai dan alam sekitar.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.