KOREA TRAVEL FEST 2023: Langkah Pertama Untuk ‘All Things’ Korean

0 Comments

Korea Travel Fest 2023, yang bakal berlangsung pada 28 dan 29 Oktober di Pusat Konvensyen KLCC adalah perayaan budaya Korea Selatan yang dianjurkan oleh Kementerian Kebudayaan, Sukan dan Pelancongan Korea, bersama-sama dengan Pertubuhan Pelancongan Korea dan Kedutaan Republik Korea di Malaysia. Acara ini, bersempena Tahun Melawat Korea 2023 dan 2024, bertujuan untuk memperdalam pertukaran budaya antara Malaysia dan Korea Selatan, menawarkan rakyat Malaysia pengalaman alam K-Culture, termasuk K-Beauty, K-Food, K-Content, dan K -Travel.

Festival dijangka menarik lebih 20,000 pengunjung sepanjang dua hari ia berlangsung. Hari pertama akan dihiasi dengan konsert yang menampilkan artis Korea Selatan mempersembahkan lagu OST daripada K-drama popular. Penghibur termasuk Soyou, Kassy, ​​Car, The Garden dan Vincent Blue. Pada hari kedua, penyanyi Korea Selatan Kim Jaejoong akan mengadakan konsert eksklusif dengan special fan-meeting selepas itu.

Selain muzik, festival ini menawarkan travel insights, Zon K-Travel, dan gerai maklumat perjalanan daripada pelbagai organisasi dan rakan kongsi pelancongan serantau. Terdapat juga zon khusus untuk K-Beauty, K-Content dan K-Food, di mana para hadirin boleh menerokai produk kecantikan, aktiviti tradisional dan menikmati masakan Korea.

Pengunjung yang melengkapkan Kad Perjalanan mereka berpeluang memenangi Pas Am ke Konsert K-Culture dan Tiket Penerbangan Korean Air. Rakan media seperti Astro dan KBS World juga akan menyediakan aktiviti yang boleh disertai dengan peluang memenangi pelbagai hadiah. Festival ini bertujuan untuk meraikan kekayaan warisan Korea dan Malaysia dengan persembahan pelbagai budaya.

Selain itu, acara ini akan diakhiri dengan sesi B2B pada 30 Oktober, memfokuskan pada mempromosikan Korea Selatan sebagai destinasi pilihan MICE (Meetings, Insentif, Persidangan dan Pameran).

Korea Travel Fest menjanjikan pelbagai pengalaman dan merupakan keraian bagi semua perkara Korea dan memenuhi pelbagai minat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.