‘Hidang’ Suasana Tenang Dengan Harga Serendah RM150, Siapa Sangka Chalet Cameron Highland Ni Dulunya Bangunan Sekolah

0 Comments

Cameron Highlands memang destinasi popular tak kiralah dalam kalangan pelancong tempatan atau pelancong luar. Memang salah satu destinasi yang wajib datang kalau dah ke Malaysia.

Kalau korang ada plan nak ke Cameron Highlands, nak layan suasana tenang tenang je, maybe korang boleh try datang chalet yang Tuan Baharuddin Mohamed ni share. 

Setiap kali ke Cameron Highlands, Tuan Baharuddin akan ke chalet ni untuk rilex sebab suasana yang dihidangkan memang terasa aman damai je. 

Dengan design bangunan ala English Style, harga bilik pun berpatutan. Sarapan pun akan dihidangkan satu persatu untuk setiap pengunjung.

Dan kalau korang nak tahu, tuan punya hotel yang mesra dipangil Abang Bala dah bangunkan chalet ni lebih 40 tahun! Dari sebuah sekolah rendah, Abang Bala beli dan ubah suai jadi chalet untuk orang ramai yang datang bercuti di Cameron Highlands. 

Tengok gambar yang Tuan Baharuddin share, memang nampak menarik dan mendamaikan kan? Boleh masuk bucket list ni. Kalau mak ayah datang staycation sini pun dorang happy kan?

Kredit info & gambar: Baharuddin Mohamed

Leave a Reply

Your email address will not be published.