Sup Daging Lazat? Masa Untuk Ke Tangkak Beef Noodle House!

0 Comments

Penggemar makanan di Lembah Klang kini boleh menikmati hidangan sup daging yang lazat dengan pembukaan cawangan terbaharu Tangkak Beef Noodle House di Berjaya Times Square. Dengan hampir 50 tahun warisan, jenama halal ini menawarkan hidangan mi sup daging yang ikonik dan banyak lagi kepada komuniti.

Tangkak Beef Noodle House menawarkan menu yang menampilkan daging lembu dari Hereford Australia yang telah diternak dengan standard kebajikan haiwan tertinggi. Sup All Mix mereka membolehkan pelanggan menikmati pelbagai pilihan potongan daging seperti perut, tendon, campuran usus dan banyak lagi. Malah, pelanggan juga boleh memilih untuk mendapatkan daging dengan mi bihun atau nasi.

Tangkak Beef Noodle House bermula dengan gerai mi sup daging Tangkak pada tahun 1976 yang diusahakan oleh Au Ah Kuang di pekan kecil Tangkak, Johor. Ia kemudiannya dinamakan Restoran Kuang Fei, sebagai penghormatan kepada bapa, pencipta asal hidangan mi sup daging ala Hainan dengan sentuhan tradisi Malaysia.

Beberapa dekad kemudian, rasa tradisional ini masih hidup dan berkembang maju. Jenama itu telah disesuaikan untuk memenuhi pelanggan baharu mereka yang semakin meningkat dalam komuniti Halal berikutan pembukaan cawangan Tangkak Beef Noodle House yang pertama di Tropicana Gardens Mall pada 2023.

“Kami sangat teruja untuk meneruskan hidangan legasi kami yang dilahirkan di Tangkak kepada lebih ramai pelanggan di Kuala Lumpur. Resipi kami adalah kebanggaan kami. Kami mengambil beberapa jam setiap hari bagi memasak makanan tersebut agar mencapai rasa yang sempurna dan asli yang kini tersedia ada untuk komuniti Halal kami. Kami berharap lebih ramai orang akan terus menyokong Tangkak Beef Noodle House dan restoran tempatan lain yang menyajikan hidangan asli Malaysia,” kata Au Ai Leen, Pengarah, Tangkak Beef Noodle House.

Majlis pelancaran itu diserikan dengan ketibaan Duli Yang Maha Mulia Sultanah Hajjah Kalsom. VIP lain yang hadir termasuk Tan Tee Ming, Pengarah Eksekutif Berjaya Corporation Berhad, Puan Sri Esther Tan, Tan Sri Faizah, Pengerusi OrphanCARE dan Au Ah Kuang, Pengasas Tangkak Beef Noodle House.

Untuk meraikan lagi majlis tersebut, Tangkak Beef Noodle House telah menyumbangkan RM10,000 kepada OrphanCARE. OrphanCARE adalah satu organisasi yang memberi tumpuan kepada menjaga anak yatim dan menempatkan bayi yang tidak diingini. Dana ini akan digunakan untuk memacu inisiatif ini untuk organisasi tersebut.

Dengan pembukaan cawangan di Berjaya Times Square, Tangkak Beef Noodle House menyasarkan untuk meneruskan momentum dengan pengembangan di seluruh Malaysia. Menurut Au Ai Leen, dia menyasarkan untuk mencapai 50 cawangan dalam tempoh 5 tahun akan datang.

Cawangan baharu Tangkak Beef Noodle House terletak di No. LG-21 & LG-22, Level LG, Berjaya Times Square.

Leave a Reply

Your email address will not be published.